02.09.2009 Kurz ochrany ŽaZ

23.02.2011 19:14

... školský 2009/2010 rok sme začali kurzom „OCHRANY ŽIVOTA A ZDRAVIA“ na rekreačnom zariadení Škutovky. Zraz na Škutovkách bol stanovený na ôsmu hodinu ráno, dopraviť sme sa tam mali individuálne. Tu už nás čakal celý pedagogický zbor, ktorý na nás dával pozor počas celých troch dní kurzu. Tohto kurzu sa zúčastnilo okolo 30 študentov všetkých ročníkov. Po registrácií všetkých zúčastnených študentov nás profesori oboznámili s programom kurzu počas celých troch dní. Najväčšia „haluz“ bola v tom, že pani profesorky nám povedali program v troch jazykoch (angličtina, nemčina, slovenčina), a taktiež nám predstavili aj ostatných profesorov a profesorky. Po tejto úvodnej ceremónií sme sa išli ubytovať a po ubytovaní sme mali vynikajúci obed.

O 12:30 sme vyrazili na prvú túru, na Brankovský vodopád. Brankovský vodopád sa nachádza v Nízkych Tatrách. Je známy tým, že voda padá z výšky až 55m. Po príchode k vodopádu sme boli trošku sklamaní, namiesto obrovského vodopádu sme našli malý potôčik, ktorý padá na zem z vysokej skaly. Cestou naspäť sme boli veľmi vyčerpaní a hlad bol naším nechceným priateľom. Túra trvala 7 hodín a jediné na čo som myslel, bola teplá sprcha na ubytovni. Po vysnívanej sprche a večeri sme boli oboznámení so školským poriadkom, po ktorom nasledoval náučný film. Po filme prišla obávaná večierka, ale mnohí nespali ani po polnoci, a tak sa pán profesor Hudák rozhodol, že nám dá fúkať, pretože nám nedôveroval. Na druhý deň ráno sme už od skorého rána cvičili na rannej rozcvičke. Dopoludnia nás navštívili profesionálni vojaci, ktorí nás oboznámili s kartografiou, plynovými maskami a mnohými druhmi zbraní. Bol som veľmi rád, keď som si mohol vyskúšať rozložiť a zložiť samopal, či vyskúšať držať iné zbrane. Po tejto prezentácií nasledoval obed a ďalšia túra. Našim cieľom bola Smrekovica. Cestou sme boli profesorom oboznámení, ako poskytovať prvú pomoc pri uštipnutiach hadom, podchladení, úpale, zlomeninách, čo sme si aj názorne vyskúšali. Po túre, ktorá bola opäť náročná, sme šli na večeru a po večeri nás čakala prednáška o prvej pomoci a ďalší zaujímavý film. Posledný deň, piatok, začal ráno o 6:00 požiarnym poplachom. Požiarny poplach nás natoľko prebral, že nebol problém pri rozcvičke, na ktorú sme prišli načas. Po raňajkách sme mali súťaže, ktoré sa vzhľadom na upršané počasie konali v telocvični. Súťaž pozostávala zo skladania posteľnej bielizne, z balenia spacákov a stolného tenisu. Po skončení súťaží nasledovalo vyhodnotenie kurzu, kde sme boli pochválení pedagogickým zborom za dobré správanie a za aktivitu. Po uprataní izieb nás čakal posledný obed a cesta domov.

Okrem toho, že som si z kurzu odniesol veľa poznatkov, preveril som si svoje fyzické schopnosti, a čo je najdôležitejšie, zblížil som sa s novými spolužiakmi a profesormi, ktorí mali s nami trpezlivosť a parádne s nami „pokecali“.